Bij een te late afmelding krijg je ook een bevestigingsbericht retour met daarin toegevoegd een mededeling dat er door het bestuur binnen een week contact zal worden opgenomen.
Bij herhaald te laat afmelden voor optreden kunnen er maatregelen volgen
Het Protocol Afmelden Repetitie, Concerten en Buitenoptredens kun je hier vinden als pdf
HUISHOUDELIJK REGLEMENT korte inhoud van punten
1. Doel Doel van het Huishoudelijk Reglement is bindende voorschriften te geven over organisatie en werkwijze van de vereniging zonder in strijd te zijn met de Statuten. Het complete HR als pdf vind je hier.
2. Muziekonderricht Hoe leerlingen worden begeleid en taken van Commissie Jeugd en Opleiding.
3. Repetities/Dirigent Hoe de repetities dienen te verlopen en verantwoordelijkheden en taken van de dirigent(en).
4. Stromingen binnen de vereniging Hoe word er omgegaan met nieuwe leden, doorstromers naar harmonieorkest en leden binnen het harmonieorkest.
5. Concerten/optredens Hoe deze tot stand komen en wie verantwoordelijk is voor verloop ervan. o.a. beschrijving concerttenue: - heren: zwarte blouse met blauwe stropdas (beide door vereniging verstrekt), zwarte pantalon, sokken en schoenen. - dames: Volledig zwarte kleding; rokken/jurken op de knie met zwarte panties of lange broek, zwarte schoenen, lange mouwen (3/4) - loopoptredens: zwarte broek, sokken en schoenen met witte blouse / t-shirt. Verder een jas welke door vereniging verstrekt wordt. Ook in dit item beschrijving over afmeldingen (zie ook Afmeldingen)
6. Bondsconcoursen Hoe deelname voor een concours tot stand komt.
7. Festiviteiten Optredens tijdens Koningsdag, Dodenherdenking en Sinterklaas. Ook hoe er omgegaan wordt met andere verzoeken voor optredens.
8. Einde lidmaatschap Hoe het lidmaatschap kan worden beëindigd in detail.
9. Contributie en Subsidie Hoe de contributie wordt vastgesteld voor (jeugd) leden tijdens de ALV. En verder uitleg subsidieregeling door gemeente en vereniging.
10. Taken en taakverdeling Hoe binnen de vereniging de taken en verantwoording van dagelijks bestuur ( voorzitter, secretaris en penningmeester) en overige bestuursleden zijn verdeeld. Ook hoe andere taken (beheer muziek, uniformen e.d.) door niet-bestuursleden worden uitgevoerd.
11. Gebruik instrumenten Hoe er omgegaan dient te worden met instrumenten van de vereniging zoals gebruik bij andere verenigingen en hoe te handelen bij beschadiging.
12. Prioriteitenlijst instrumenten Hoe er bepaald wordt welke instrumenten vervangen of aangeschaft worden.
13. Financieringsregeling aanschaf instrumenten Uitgebreide beschrijving over hoe leden renteloos voorschotten kunnen krijgen voor aankoop van een instrument.
14. Vergaderingen Wanneer het bestuur vergadert en verloop stemmingen tijdens ALV.
VOLG ONS OOK OP :